Banner_Pro_Christ
 

Wat gebeurde er dinsdag 16 maart bij ProChrist?

Thema: Ik wil wel geloven, maar mijn verstand niet

Heerlijk, als je iets of iemand hebt waar je kracht uit put. Wat doe je als je het niet meer ziet zitten? De een komt tot rust in de natuur, de ander luistert muziek of gaat een eind hardlopen. Gelovigen hebben God. Maar bestaat Hij echt of is Hij een uit de hand gelopen fantasie? Neem nou de Bijbel, dat boek vol moord, doodslag en andere sterke verhalen. Moet ik dat nou allemaal maar geloven? Ik wil feiten, harde feiten!

Levensverhaal van Frieda Bosch

Leeftijd:                        49 jaar

Beroep:                        gospelzangeres


Je kunt opgroeien in een christelijk gezin, gedoopt worden, belijdenis doen en toch totaal de weg kwijtraken. Dat gebeurde met Frieda Bosch. Op haar 23e stapte ze in het huwelijksbootje om kort daarop te scheiden. Een paar jaar later trouwde ze weer, maar met dezelfde jammerlijke afloop: een tweede scheiding volgde.

 

Uit een van haar huwelijken werd een dochtertje geboren. Een lichtpunt in een leven dat in puin ligt. Frieda raakt haar geloof volledig kwijt. Trauma’s uit het verleden brengen haar in een depressie. Als ze 36 is, weet ze niet meer waar ze het moet zoeken. Haar enige motivatie om door te leven, is haar dochter.

 

Een vriendin van Frieda wijst haar voorzichtig op God. “Misschien kun je Hem vragen of Hij er echt is.” Die nacht schreeuwt een totaal wanhopige Frieda uit naar God: “Laat U zien! Ik kan niet meer!” Het komt rechtstreeks uit haar hart. En God hoort haar. Een paar dagen later, is Frieda bij een vriendin op bezoek. Ze ontmoet Thijs, die een belangrijke rol in haar leven gaat spelen. Er gebeurt nog iets: ze krijgt – plotseling – een enorme honger naar het evangelie. Álles wil ze weten.

 

Thijs is christen. Frieda ervaart hem als door God gezonden. De twee krijgen een relatie en trouwen. Frieda bouwt, samen met Thijs, een nieuw leven op. Dat gaat niet zonder slag of stoot. Satan bestookt haar met negatieve gevoelens en gedachten. Thijs leert haar bidden en te werken aan een relatie met God. Door het gebed wordt haar pijn weggenomen.

 

Een vrouw met een missie

Frieda begint het evangelie te begrijpen. Ze laat zich dopen op grond van Handelingen 2 (over de uitstorting van de Heilige Geest tijdens pinksteren). Het raakt haar diep en ze wordt met blijdschap vervuld. Sinds een aantal jaar heeft Frieda een missie. Ze zingt over de liefde van God. Haar boodschap: door God kun je tot herstel en genezing komen.

Straatinterviews

 
Indien u deze tekst ziet is er iets mis met dit filmpje

Straatinterview dinsdag