Banner_Pro_Christ
 

Wat gebeurde er maandag 15 maart bij ProChrist?

Thema: Allah, Jezus, Boeddha,… ’t is allemaal hetzelfde

Thuis heb ik een bijbel liggen. Boeddha en de heilige maagd Maria kijken gezamenlijk mijn woonkamer in. Ook ben ik al drie keer in Lourdes geweest. Kortom, spiritualiteit past helemaal bij mij. Maar ik beperk me niet tot één religie, want alle geloven komen natuurlijk gewoon op hetzelfde neer.

Levensverhaal van Cinar

 

Leeftijd:                        21

Beroep:                        student

 

De 21-jarige economiestudent Cinar is een actieve moslim. Hij bestudeert trouw de islam. Bij de imam van zijn moskee gaat hij in de leer om antwoorden te vinden op levensvragen. Op internet ziet Cinar een film over het leven van Jezus. Deze film zet zijn leven totaal op z’n kop.

 

De koran noch de imam kunnen Cinar bevredigende antwoorden geven. Dat maakt hem onrustig. Wat doen veel mensen als ze vastlopen op hun levensvragen? Ze laten het geloof, en alles wat daarmee samenhangt, los. Zo ook Cinar, in eerste instantie althans. Hij stort zich in het uitgaansleven, komt met de verkeerde vrienden in aanraking en verslijt het ene vriendinnetje na het andere. Ook thuis loopt de situatie uit de hand. Maar die Jezusfilm raakt niet uit zijn gedachten.

 

Droom

Door de film realiseert hij zich dat hij een verkeerd leven leidt, een zondaar is en van die zonden verlost moest worden. De islam biedt hem geen verlossing, laat staan uitzicht op de hemel. Alles wordt anders, als Jezus aan Cinar verschijnt in een droom. Cinar besluit niet meer op eigen kracht te zoeken, maar vraagt Jezus om een oplossing.

 

Hij stuit op onbegrip bij zijn ouders, een half jaar hebben ze veel strijd. Cinar leest de Bijbel en het wordt hem steeds duidelijker: “Ik heb vergeving van mijn zonden nodig.” Dan pas wordt Cinar echt een nieuw mens. Hij is dankbaar voor het geloof in Jezus Christus en vertelt het iedereen die erover horen wil.

 

Straatinterviews

 
Indien u deze tekst ziet is er iets mis met dit filmpje

Straatinterview maandag