Banner_Pro_Christ
 

Wat gebeurde er vrijdag 19 maart bij ProChrist?

Thema: Het leven is zinloos

Je wordt geboren, je leeft en je gaat weer dood. Met een beetje geluk heb je een leuk leven en aan liefde, geluk en gezondheid geen gebrek. Maar als je sterft, laat je alles waar je hard voor hebt gewerkt en iedereen die je lief is, weer achter. Wat heeft het leven eigenlijk voor zin?


 
Indien u deze tekst ziet is er iets mis met dit filmpje

Parzani 19 maart

Levensverhaal van René Veldman

Leeftijd:            48
Beroep:            engineer

De rasechte Tukker René Veldman gaat wel eens met zijn vrouw naar de kerk, maar het inspireert hem niet. Als hij mensen ziet die daadwerkelijk een relatie met Jezus hebben, vraagt hij zich af waarom hij dat niet heeft.

De Bijbel lezen en naar de kerk gaan, dat doen René en zijn vrouw Henny wel. Maar ze raken niet geïnspireerd, zijn er niet vol van, kortom: het geloof doet ze niets. Als Henny zwanger is van de middelste dochter, wordt zij opgenomen in het ziekenhuis met een zwangerschapsvergiftiging. Op een avond gaat de hartslag van de baby zó achteruit, dat er een noodkeizersnede uitgevoerd moet worden. En wat doe je op zo’n moment? René en Henny gaan bidden. Wat kunnen ze anders doen? Het betekent een ommekeer in hun leven.

Ze zullen nooit meer uit de kerk weggaan en dragen hun dochter op. Opdragen is een kerkelijk gebruik waarmee ouders hun dankbaarheid voor het nieuwe leven uiten en hun kind bij God ‘brengen’. Eind goed, al goed? Is de leegte in Renés leven nu gevuld? Nee, toch niet. Hij blijft zoeken. René verlangt hevig naar die relatie met Jezus Christus.

Roze wolk

Op een dag, tijdens een pauze op zijn werk, gaat René de stad in. Midden in een drukke winkelstraat begint hij te bidden. Hij vraag God of hij mag ontvangen wat hij ook bij andere gelovigen ziet. God hoort zijn gebed. En zo leert René Jezus Christus kennen. Hij is er helemaal vol van! Alsof hij op een roze wolk leeft. René voelt zich verliefd en krijgt een geweldige honger naar de Heer. God wordt zijn drive, zijn passie, zijn alles. Het is één groot avontuur, leven met God is nooit saai. Zomers bijvoorbeeld, gaan ze met het hele gezin naar Roemenië om te helpen bij een kinderkamp. Want het geloof uitdragen, daar draait het om in huize Veldman. 

 

Straatinterviews

 
Indien u deze tekst ziet is er iets mis met dit filmpje

Straatinterview zondag 21 maart